Περί της ιατροφαρμακευτικής ασφαλίσεως στην Ελλάδα


Πρόσφατα προχώρησα στο κλείσιμο των βιβλίων μου ως ελεύθερος επαγγελματίας, αφού πλέον είμαι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ. Αποφάσισα λοιπόν να δω τι γίνεται με το βιβλιάριο υγείας μου, έτσι ώστε να μπορώ να κάνω κάποιες εξετάσεις – αν μπορέσω (βλέπε παρακάτω).

1η στάση:ΙΚΑ της περιοχής μου. Πήγα εξοπλισμένος με το παλιό μου βιβλιάριο του ΙΚΑ (που το είχα πάντα στην άκρη, για πιθανή μελλοντική χρήση), βεβαιώσεις του νέου εργοδότη μου ότι είμαι ασφαλισμένος κλπ. Ομολογώ ότι έκανα τη δουλειά μου πιο γρήγορα από ότι περίμενα: Χρειάστηκε μόνο το παλιό βιβλιάριο (που ισχύει πλέον κανονικά) και μία υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είμαι ασφαλισμένος σε άλλο φορέα – προσυμπληρωμένη παρακαλώ! Αν είχα τη διακοπή από τον ΟΑΕΕ δεν θα χρειαζόταν καν η δήλωση.

2η στάση: Κέντρο Υγείας της περιοχής μου. Πήγα χαρούμενος με το νέο-παλιό μου βιβλιάριο υγείας για να με δει οφθαλμίατρος και παθολόγος. Περίμενα υπομονετικά στη σειρά μου, για να ενημερωθώ ότι όχι μόνο δεν υπάρχει οφθαλμίατρος στο συγκεκριμένο Κ.Υ. οπότε θα πρέπει να πάω σε γειτονικό προάστιο (μένω στα Μεσόγεια) αλλά ούτε και παθολόγος – παρά μόνο γενικός ιατρός. Τους εξήγησα ότι χρειάζομαι μόνο να μου γράψει εξετάσεις αίματος και ούρων, καθώς νοιώθω ατονία, κόπωση και έχω ζαλάδες και θέλω να δω τι μου συμβαίνει. Κλείσαμε ραντεβού για τις 4/1/2017 (που δεν θα έχω άδεια) και μάλιστα όχι συγκεκριμένη ώρα: Πρέπει να πάω από τις 08.00, να πάρω νουμεράκι για να είμαι έτοιμος όταν ξεκινήσει ο γιατρός να βλέπει ασθενείς στις 09.00.

Θυμήθηκα πριν από μερικά χρόνια, που χρειαζόμασταν παιδίατρο για να γράψουμε κάποια εμβόλια, και από το ΙΚΑ της περιοχής μας μας είχαν παραπέμψει στη Ραφήνα ή στο Παίδων (στο Γουδί) – 40+ χιλιόμετρα από το σπίτι μας…

Όντας ασφαλισμένος συνεπής στις υποχρεώσεις του απέναντι στον εκάστοτε ασφαλιστικό φορέα, νοιώθω (για να το πω ευγενικά) εξαπατημένος καθώς δεν μπορώ να έχω τις παροχές που χρειάζομαι, όταν τις χρειάζομαι. Έχω την εντύπωση ότι ταλαιπωρούμαι χωρίς λόγο, ακόμη και για τα πλέον απλά θέματα και δεν έχω τις υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνω…

Leave a Reply

