Διακοπές 2014: Ταχύπλοα vs. Συμβατικά πλοία, σημειώσατε 2


Φέτος αποφασίσαμε να πάμε και πάλι στη Νάξο μετά από 3 χρόνια. Χωρίς αυτοκίνητο, αλλά με τα δύο πιτσιρίκια. Από Ραφήνα.

Για να γλυτώσουμε τη γκρίνια των μικρών μας από το μεγάλο ταξίδι με συμβατικό πλοίο, είπαμε να δώσουμε κάτι παραπάνω για να πάμε με ταχύπλοο: το κάτι παραπάνω ήταν 52 ευρώ έκαστο για κάθε ενήλικα αντί για 36,50 με το Blue Star (στις αεροπορικές, μπορούσαμε και με 32 ευρώ έκαστος στο κατάστρωμα ή σε σαλόνι)  – ευτυχώς τα πιτσιρίκια μιας δεν πληρώνουν ακόμα ειστήριο γιατί είναι μικρά.

Το FlyingCat4 ξεκίνησε στις 3/8/2014 στις 08.00 από Ραφήνα και έφτασε στη Νάξο στις 12.20 αντί για 11.25 που ήταν προγραμματισμένο. Χωρίς προφανή λόγο. Χωρίς ενημέρωση. Συνολική διάρκεια 4 ώρες και 20 λεπτά. Κόστος 104 ευρώ (για να πάμε μόνο).

Το Blue Star Ithaki από Ραφήνα ξεκινούσε στις 07.40 και έπιανε Νάξο στις 13.30. Συνολική διάρκεια 5 ώρες και 50 λεπτά. Από την εμπειρία μου τόσα χρόνια, τα Blue Star είναι συνεπή στους χρόνους τους, αλλά το συγκεκριμένο δεν ξέρω αν καθυστέρησε την ημέρα που ταξιδεύαμε. Κόστος 73 ευρώ.

Τα ίδια και στην επιστροφή: Το FlyingCat4 ήρθε στην ώρα του στη Νάξο και ξεκίνησε στις 16/8/2014 στις 14.00 περίπου αλλά και πάλι φτάσαμε στις 18.20 στη Ραφήνα. Πάλι 4 ώρες και 20 λεπτά… τυχαίο? Δε νομίζω… με έκανε να αναρωτιέμαι αν τελικά το FlyingCat4 έχει κάνει ποτέ τη διαδρομή Ραφήνα-Νάξος & Νάξος-Ραφήνα σε 3 ώρες και 20 λεπτά που υπόσχεται…

Επιπλέον οι τουαλέτες μύριζαν από μακρυά και ευτυχώς δεν χρειάστηκε να τις χρησιμοποιήσουν τα μικρά μας. Το bar δε, χρέωσε 2,95 ευρώ μια τυρόπιτα (με τυρί Φιλαδέλφεια, όπως μας είπαν, γιατί δεν είχε απλή)

Για να κλείσουμε το θέμα: Το FlyingCat4 δεν έκανε τη διαδρομή στο χρόνο που είχε υποσχεθεί. Δικαιολογίες υπάρχουν πολλές, αλλά δεν πληρώνουν το ταξί που αναγκαστήκαμε να πάρουμε επειδή χάσαμε το λεωφορείο στη Νάξο. Η διαφορά δε στην τιμή με το Blue Star (και προφανώς και με άλλα συμβατικά πλοία) δεν δικαιολογεί πλέον τη διαφορά στο χρόνο που χρειάζεται για να φτάσουμε στη Νάξο. Συνολικά πληρώσαμε 208 ευρώ με το FlyingCat4 αντί των 146 με το Blue Star.

Πάμε και στα άλλα τα καλά: Διαδρομή Ίος-Νάξος (13/8/2014) με το SeaJet 2. Περιμένουμε στο λιμάνι τις Ίου στις 12.35 που ήταν προγραμματισμένο να μας πάρει (και να μας σηκώσει…). Έφτασε με το πάσο του στις 13.15, μέχρι να φορτώσει πήγε 13.30 – Μία ώρα καθυστέρηση σχεδόν, χωρίς καμία ανακοίνωση ή δικαιολογία. Φτάσαμε στη Νάξο μετά από 40 περίπου λεπτά – 14.10 αν θυμάμαι καλά. Κόστος: 2 Χ 28,30 οι ενήλικες = 56,60 ευρώ και 14,20 ευρώ ο μικρός, άρα 70,80 ευρώ – προφανώς για το SeaJet δεν ισχύει αυτό που αναγράφεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου σχετικά με τα παιδιά κάτω των 4 ετών, αφού το σύστημα δεν μας έβγαζε μηδενικό εισιτήριο. Η δε καθυστέρηση σε σχέση με το συνολικό χρόνο της διαδρομής ήταν τραγική.

Στην αντίστοιχη διαδρομή Νάξος-Ίος (9/8/2014) με το Blue Star Ithaki, το καράβι ήρθε με μικρή καθυστέρηση (περίπου 20 λεπτά) και φτάσαμε σε περίπου 1 ώρα. Κόστος: 14,50 Χ 2 = 29,00 ευρώ οι ενήλικες και μηδενικό εισιτήριο ο μικρός, άρα 29,00! Φαίνεται ότι στη Blue Star δεν είναι τόσο έξυπνοι για να χρεώνουν και τα βρέφη…

Συμπέρασμα: Πολύ άσχημες οι εμπειρίες μας φέτος από τα ταχύπλοα. Αν αποφασίσουμε το χρόνου να πάμε πάλι στη Νάξο, μάλλον θα προτιμήσουμε κάποιο συμβατικό πλοίο που είναι πιο συνεπές στους χρόνους του και με τη διαφορά στην τιμή θα μπορέσουμε να πάρουμε και το αυτοκίνητό μας. Αν αποφασίσουν να αλλάξουν τροπάρι τα ταχύπλοα, θα το μάθουμε από κριτικές και θα δούμε τι θα κάνουμε, αλλά μέχρι τότε θα κάνουμε κράτει…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s