Βρυξέλλες

Ταξίδι-αστραπή για επαγγελματικούς λόγους: Αναχώρηση από Αθήνα την Κυριακή στις 08.45, επιστροφή Δευτέρα 23.55… λίγα προσωπικά είδη, μια μικρή βαλίτσα που γέμισε όμως με φυλλάδια και προτάσεις για προγράμματα. Η πρόβλεψη του καιρού ήταν δυσοίωνη, με βροχές την Κυριακή και 4 έως 10 βαθμούς τη Δευτέρα. Καμμία σχέση με την Αθήνα δηλαδή, που κυκλοφορούσαμε με κοντομάνικο μέχρι και την αναχώρηση.

Η πρώτη εντύπωση από τις Βρυξέλλες ήταν χλιαρή: Το αεροδρόμιο μεγάλο και σύγχρονο, αλλά οι σημάνσεις πολλές φορές ήταν μόνο στα γαλλικά και τα γερμανικά. Η πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αγνοεί πολλές φορές την επίσημη γλώσσα της Ε.Ε, δημιουργώντας προβλήματα στους επισκέπτες. Χρησιμοποιήσαμε λεωφορείο για να πάμε από το αεροδρόμιο προς το κέντρο (€3,00) και μετά βγάλαμε μια ημερήσια κάρτα (€4,50) για να κινούμαστε χωρίς έννοια με μετρό, λεωφορεία και τραμ. Τα εισιτήρια είναι μαγνητικά (σαν τις κάρτες των φωτοτυπικών στις βιβλιοθήκες) και ισχύουν για 1 ώρα. Σε κάθε μετεπιβίβαση χρειάζεται επικύρωση του εισιτηρίου. με το ημερήσιο τρελλαθήκαμε στις επικυρώσεις!

IMAG0288[1]

Επισκεφθήκαμε το μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Βρυξελλών (€7,00), το οποίο έχει εντυπωσιακή ποικιλία εκθεμάτων (από πετρώματα ραδιενεργά και φωσφορίζοντα μέχρι σκελετούς δεινοσαύρων και αναπαράσταση της πανίδας του Β. Πόλου). Ιδανικό για επισκέψεις με παιδιά, αφού έχει πολλές εκπαιδευτικές και διαδραστικές δραστηριότητες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μικρών.

IMAG0285[1]

Επιπλέον υπάρχει και ειδική αίθουσα-παιδότοπος, που συγκεντρώνει πολλές δραστηριότητες για παιδιά, ακόμη και παιδικά σπιτάκια!

Επόμενη στάση το Μουσείο Κεντρικής Αφρικής (€4,00). Τοποθετημένο σε ένα πανέμορφο τοπίο, με γρασίδι, λίμνη και δασάκι, στην ουσία απότελείται από ένα λαογραφικό μουσείο για την ιστορία των αφρικανικών χωρών καθώς και από ένα μουσείο φυσικής ιστορίας, με πολλά βαλσαμωμένα ζώα από την αφρικάνικη ήπειρο. Φτάσμαε περίπου 40 λεπτά πριν κλείσει (οι αποστάσεις στις Βρυξέλλες ήταν μεγάλες και χρονοβόρες), οπότε κάναμε μια βιαστική περιήγηση στα διάφορα εκθέματα.

Φάγαμε σε μια ταβέρνα κοντά στο Μουσείο. Η ώρα ήταν περασμένη και τα είχαμε δει όλα από το περπάτημα, την πείνα και το κρύο. Για καλή μας τύχη τα κρέατα ήταν καλομαγειρεμένα (δεν ακολουθούν φαίνεται τη γαλλική σχολή!) και οι μπύρες απίθανες. Στην επιστροφή κάναμε μια βόλτα στην περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο και απογοητευτήκαμε… βρωμιά παντού, κακοτεχνίες και ατελείωτα έργα στους δρόμους, Βέλγοι ούτε για δείγμα: Ασιάτες, Κούρδοι, Αφρικανοί, όλες οι φυλές του Ισραήλ είχαν καταλάβει την περιοχή σε πεζοδρόμια και καταστήματα. Επιστροφή στο ξενοδοχείο για να προετοιμαστούμε για την επόμενη ημέρα.

Το ξενοδοχείο ήταν το Bedford, κοντά στο σταθμό μετρό Aanesseens.Τεσσάρων αστέρων θεωρητικά, στην πράξη ούτε τρία (αστέρια) δεν έπιανε: Τα στρώματα ήταν άθλια, χειρότερα από νερού, η μπανιέρα είχε λεκέδες από σκουριά, η ντουζιέρα ξεχαρβαλωμένη και γεμάτη άλατα. Πρώτη φορά είδα άδειο (εντελώς) το ψυγείο του δωματίου! Τιμή δωματίου σύμφωνα με την πινακίδα το δωμάτιο €280 τη βραδιά! Μας κόστισε €85 και από λάθος μας ζήτησαν μόλις €55 κατά το checkout (έκαναν λάθος γιατί ήταν προπληρωμένο!). Το ίντερνετ έπιανε μόνο στο lobby, το οποίο ευτυχώς ήταν φροντισμένο, με άνετους καναπέδες και προσφερόταν για σερφάρισμα. Μας πήρε μέχρι τις 02.00 σχεδόν να δούμε emails, να ψάξουμε την διαδρομή για την επιστροφή στο αεροδρόμιο με το τραίνο (μάταια, δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη με αυτό) και να ετοιμάσουμε τα πακέτα με τα φυλλάδια για την επόμενη ημέρα. Φάγαμε πολύ ώρα προσπαθώντας να κάνουμε web check in, το οποίο ήταν αδύνατο λόγω ασυμβατότητας του συστήματος της Ολυμπιακής και του αεροδρομίου των Βρυξελλών…

Ευτυχώς το πρωινό μας αποζημίωσε: Όχι τόσο πλούσιο όσο του Flamenco στη Βουδαπέστη, α
λά είχε τα βασικά που χρειάζεται ένας πεινασμένος ταξιδιώτης: Αυγά χτυπητά, αλλαντικά και μπέικον, κρουασάν βουτύρου, χυμό πορτοκάλι και ζεστό καφέ! Αφού φάγαμε του σκασμού, φορτωθήκαμε βαλίτσες και σακούλες με ρούχα και φυλλάδια και ξεκινήσαμε για τα γραφεία της Ε.Ε., όπου γινόταν η ημερίδα. Οι εγκαταστάσεις εντυπωσιακές, περάσαμε από έλεγχο αεροδρομίου για να περάσουμε μέσα. Ταυτόχρονη μετάφραση των ομιλιών σε 5 γλώσσες (όχι Ελληνικά), μεγάλη συμμετοχή και πληθώρα εντύπων και πληροφοριών. Κάναμε τις επαφές μας, μάθαμε πράγματα, μας έμαθαν άλλοι, τα έργα μας και τις προτάσεις μας. Φάγαμε πάλι του σκασμού, μπόμπες, κυρίως και ψωμάκια με διάφορα spreads καθώς και μια απίστευτη ποικιλία γλυκών. Άπειροι καφέδες, νερά (μανία με τα ανθρακούχα και εδώ) και μερικά ποτηράκια κρασί για να στανιάρουμε. Άλλες συνεδρίες, άλλες πληροφορίες, δια βίου μάθηση για όλους.

Επιστροφή με το λεωφορείο του αεροδρομίου (12): Μπήκαμε στο λεωφορείο στις 17.30, πετούσαμε στις 19.45. Ο οδηγός μας ενημέρωσε ότι λόγω κάποιας βόμβας που έβαλαν (??) στις εγκαταστάσεις του ΝΑΤΟ έχουν κλείσει πολλοί δρόμοι και θα μας πάρει πάνω από μία ώρα για το αεροδρόμιο. Πραγματικά η κίνηση στους δρόμους ήταν απίστευτη, σε σημείο που να λέω ότι αν τραβούσα βίντεο θα νόμιζε κανείς ότι είναι φωτογραφία… κάναμε σενάρια για το τι θα κάνουμε σε περίπτωση που τελικά χάσουμε το αεροπλάνο. Τελικά φτάσαμε με την ψηχή στο στόμα λίγο πριν τις 19.00 και τρέξαμε για το check in. Μετά από την ατέλείωτη αναμονή στην ουρά του έλεγχου των χειραποσκευών, φτάσαμε κατά τις 19.15 επιτέλους στην θύρα επιβίβασης!

Τέλος καλό, όλα καλά! Την επόμενη φορά ελπίζω να έχω περισσότερο χρόνο για να δω και την όμορφη πλευρά της πόλης…