Dahon Boardwalk – Μέρος 6: Self-service


Γενικά τα χέρια μου δεν πιάνουν…προσπαθώ πάντα, αλλά τα αποτελέσματα στα μαστορέματα δε με δικαιώνουν. Πρόσφατα όμως παρατήρησα ότι η αλυσίδα έκανε ένα θόρυβο (σε όλες τις ταχύτητες), σα να ζοριζόταν λίγο. Ζήτησα τη γνώμη φίλων και μου είπαν ότι μάλλον ήρθε ο καιρός να τη λαδώσω…Η δοκιμή με το χέρι έδειξε ότι η αλυσίδα ήθελε λάδωμα (όλο το λιπαντικό που είχε αρχικά πρέπει να έχει μεταφερθεί στα μπατζάκια μου τους τελευταίους μήνες!), αφού δεν άφηνε σχεδόν καθόλου λιπαντικό στα δάχτυλά μου. Πήγα λοιπόν στο αγαπημένο μου ποδηλατάδικο, όπου μου πρότειναν (και αγόρασα) τα εξής:

1. Σπρέυ καθαρισμού της αλυσίδας Dirtwash Citrus Degreaser της Weldtite, για τον καθαρισμό της αλυσίδας από το προηγούμενο λιπαντικό και τη μάκα.

2. Λιπαντικό σπρέυ με teflon TF2 Aerosol Spray, της Weldtite, για την εκ νέου λίπανση της αλυσίδας.

Η διαδικασία όπως μου την περιέγραψαν είναι η εξής:

1. Σχολαστικός καθαρισμός της αλυσίδας και των σημείων επαφής της με το Dirtwash Citrus Degreaser. Προσοχή να μην πάει στα φρένα και στα λάστιχα. Αφήνουμε να δράσει για 5 λεπτά.

2. Ξέπλυμα της αλυσίδας με σαπουνάδα, για να φύγει το καθαριστικό. Ακολουθεί ξέπλυμα με νερό και στέγνωμα με πανάκι.

3. Λίπανση της αλυσίδας με το TF2, με ρέγουλο για να μην στάζει και μαζέψει σκόνες κλπ.

Ακολούθησα τη διαδικασία επακριβώς και αφού γέμισα με γράσα κατάφερα να βγάλω την αλυσίδα από τη θέση της 2 φορές…ευτυχώς που με βοήθησε ο φίλος μου ο Θέμης που περνούσε από εκεί! Έκανα και μια βόλτα στη συνέχεια, για να ελέγξω το αποτέλεσμα. Ο θόρυβος δεν έφυγε εντελώς, οπότε είτε είναι φυσιολογικός, ή παίζει κάτι άλλο που δεν μπορώ να καταλάβω…τουλάχιστον θα με πάει από βδομάδα στη δουλειά μου!

Όπως έλεγε και ένας φίλος μου μάστορας, “Αν δεν μπορείς να καταλάβεις τι φταίει, άστο μέχρι να χειροτερέψει και τότε θα καταλάβεις”!!

Advertisements

2 thoughts on “Dahon Boardwalk – Μέρος 6: Self-service

  1. Έχω την εντύπωση πως δεν έφταιγε το γράσο της αλυσίδας, αλλά πως ο μηχανισμός που αλλάζει τις ταχύτητες (που είναι κάτω από τα γρανάζια των ταχυτήτων στην πίσω ρόδα) πρέπει να έχει αποσυγχρονιστεί ελαφρώς. Συνήθως έχει δύο συρματόσχοινα εκεί: ένα που οδηγεί στον εναλλάκτη ταχυτήτων στο τιμόνι, και ένα πάνω στον ίδιο τον μηχανισμό που τον οδηγεί πόσο πάνω ή κάτω να πηγαίνει την αλυσίδα όταν αλλάζουν οι ταχύτητες. Καμιά φορά από κανά χτύπημα/πέσιμο του ποδηλάτου, ο μηχανισμός μαζί με το συρματόσχοινο κουνιέται και σπρώχνει την αλυσίδα προς το ενδιάμεσο των γραναζιών, δημιουργώντας αυτό τον θόρυβο. (Τουλάχιστον αυτό είχε συμβεί σε εμένα). Καλή επιτυχία!

  2. Παίζει να είναι κι αυτό δλδ…θα πρέπει να το κοιτάξω και να δω αν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό! Ευτυχώς η θεωρία της επέμβασης είναι εύκολη (ένα googlάρισμα για το πρόβλημα) και μένει το πρακτικό κομμάτι!
    Ένα ποδηλάτο τελικά είναι πιο ευπαθές από όσο νόμιζα αρχικά και θέλει αρκετό “χέρι”.

    Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, μπορεί να φανεί πραγματικά χρήσιμο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s