Περί του ΚΤΕΟ


Πρόσφατα έκλεισα τριετία από την τελευταία φορά που είχε περάσει το αυτοκινητάκι μου από ΚΤΕΟ, οπότε αποφάσισα να κάνω μια βόλτα από το ΚΤΕΟ του Χολαργού για να κυκλοφορώ νόμιμα. Έφτασα εκεί κατά τις 08.00 και μπήκα στην ουρά, ήταν μπροστά μου 10-15 αυτοκίνητα όλα κι όλα. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:

  1. Περνάμε με το αυτοκίνητο από το γκισέ με την άδεια κυκλοφορίας και το χαρτί από τον προηγούμενο έλεγχο (αν έχει ξαναπεράσει ατο αυτοκίνητο). Από εκεί παίρνουμε το χαρτί που λέει από ποιά σειρά ελέγχου (υπόστεγο) θα περάσουμε
  2. Παρκάρουμε στη σειρά χωρίς να κλείνουμε παραπάνω από μία λωρίδα αλλά αφήνοντας αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αφήνουμε το αυτοκίνητο και πηγαίνουμε για το παράβολο. Το παράβολο κοστίζει €40 για έλεγχο μόνο και €50 για έλεγχο και κάρτα καυσαερίων.
  3. Πηγαίνουμε σε άλλο κτήριο όπου με την ταυτότητα, την άδεια κυκλοφορίας και το παράβολο παίρνουμε το χαρτί ελέγχου του αυτοκινήτου σε δύο αντίγραφα.
  4. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, ελισσόμαστε ξεπερνόντας τυχόν σταματημένα αυτοκίνητα των οποίων οι οδηγοί βρίσκονται ακόμη στις ουρές ή πίνουν καφέ και πλησιάζουμε το υπόστεγο που αναγράφεται στο αρχικό χαρτί.
  5. Ο έλεγχος περιλαμβάνει τον έλεγχο των καυσαερίων, των φρένων και των αναρτήσεων, καθώς και τον αριθμό πλαισίου (σε περίπτωση που κάποιος έχει αλλάξει κινητήρα και δεν τον έχει δηλώσει)

Το καλό της υπόθεσης είναι ότι μέσα σε μία ώρα είχα ξεμπερδέψει, χωρίς μεγάλες ουρές και χωρίς ταλαιπωρία. Ίσως επειδή υπήρχαν απεργιακές κινητοποιήσεις σε εξέλιξη εκεί γύρω (οδηγοί γερανοφόρων) και δεν ξεκίνησε πολύς κόσμος φοβούμενος καθυστερήσεις, ίσως ο κόσμος πλέον προτιμά τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ όπου μπορεί να εξυπηρετηθεί και το απόγευμα, δεν ξέρω.

Η διαφορά στην τιμή ανάμεσα στο δημόσιο (€40) και στα ιδιωτικά (€50) ΚΤΕΟ είναι πλέον πολύ μικρή, οπότε δεν τίθεται οικονομικό θέμα. Έχω ακούσει ότι ο έλεγχος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι πιο σχολαστικός (πχ ελέγχουν και την ύπαρξη τριγώνου/φαρμακείου/πυροσβεστήρα, λειτουργία λαμπτήρων κλπ), κάτι που μπορεί να βοηθήσει κι εμάς τους ίδιους να εντοπίσουμε τυχόν βλάβες.

Τέλος, ενώ από τον αρχικό έλεγχο μέχρι τον επόμενο είχαν μεσολαβήσει 3 χρόνια, ο επόμενος έλεγχος είναι προγραμματισμένος μετά από 2 χρόνια…φαίνεται ότι με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ “ξεμπλόκαρε” το σύστημα και οι έλεγχοι θα είναι πλέον πιο συχνοί.

Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Κ.Τ.Ε.Ο Auteco

ΚΤΕΟ Autovision

KTEO Hellas

ΚΤΕΟ Ηνίοχος

Advertisements

4 thoughts on “Περί του ΚΤΕΟ

  1. Το σημαντικότερο είναι ότι, με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ περιορίστηκε σημαντικά το καρκίνωμα της “υποχρεωτικής” μίζας. Όλοι μας είχαμε ακούσει τι γινόταν σε πολλά κρατικά ΚΤΕΟ, ιδίως της επαρχίας (λόγω απολύτου μονοπωλίου σε κάθε νομό), όπου ο μιζαδόρος “κρατικός λειτουργός” σου έβγαζε το αυτοκίνητο άχρηστο ακόμα κι αν ήταν άψογο σε περίπτωση που δεν του “έσταζες” το απαραίτητο “λαδάκι”, ενώ αν ήσουν γενναιόδωρος, το όχημα περνούσε άσπιλο από τον έλεγχο, ακόμα και σαπάκι να ήταν…

  2. Εντός των ημερών πάω και εγώ για ΚΤΕΟ… Ακριβώς στα 4 χρόνια. Πράγματι φαίνεται ότι ξεμπούκωσαν τα πράγματα, και οι ατελείωτες αναμονές…

  3. και μην αναρωτηθείτε γιατί όταν περάσετε ΚΤΕΟ δεν σας ανανεώνουν αυτόματα τη κάρτα καυσαερίων χωρίς να πληρώσετε επιπλέον..συνεχίστε τη βοσκή σας …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s