Έργα στους δρόμους…και ο νόμος του Murphy!


Έχετε παρατηρήσει ότι τα έργα που απαιτούν ξήλωμα του οδοστρώματος και έχουν ως αποτέλεσμα τρύπες και “λωρίδες” στους δρόμους (όπως αυτά για φυσικό αέριο, νέες καλωδιώσεις, νέες σωληνώσεις κλπ) παρουσιάζουν κάποιες ιδιότητες και συμπτώσεις?

 

  • Τα έργα αυτά γίνονται επιλεκτικά σε δρόμους οι οποίοι έχουν μόλις ασφαλτωστρωθεί. Οι εργολάβοι αδιαφορούν για ήδη κατεστραμμένους δρόμους, θέλουν να αφήσουν το στίγμα τους σε “παρθένα” άσφαλτο.
  • Τα έργα ξεκινάνε στο σημείο που έχουμε παρκάρει το αυτοκίνητο για να φύγουμε για διακοπές. Στην επιστροφή θα δούμε την πρόοδο του έργου χαραγμένη επάνω στις λαμαρίνες του αυτοκινήτου.
  • Για κάποιο ανεξήγητο λόγο οι τρύπες που δημιουργούνται συνήθως δεν καλύπτονται πάλι με άσφαλτο και προτιμάται συνδυασμός χώματος με αμμοχάλικο.
  • Μόλις σκεπαστούν με αμμοχάλικο οι τρύπες για κάποιο λόγο ξεκινάνε οι βροχές (ακόμα κι αν είναι ξηρό καλοκαίρι!), ώστε να επανεμφανιστούν οι τρύπες.
  • Αν προτιμηθεί η κάλυψη με άσφαλτο, δεν υπάρχει περίπτωση να μην φαίνεται το σημείο της τρύπας…βουναλάκια, λακούβες, πτυχώσεις, γενικά ο,τιδήποτε σκαρφιστεί ο μάστορας εκείνη την στιγμή για να υπάρχει κάτι να μας θυμίζει το σημείο που έγινε το έργο!
  • Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η επισκευή του οδοστρώματος, έρχεται το επόμενο συνεργείο για να σκάψει στο σημείο της ασφάλτου που άφησε ανέπαφο το προηγούμενο συνεργείο. Εναλλακτικά, εφόσον η επισκευή ήταν επιτυχής, το νέο συνεργείο σκάβει στο ίδιο σημείο με το προηγούμενο.

Αν έχετε παρατηρήσει κι εσείς κάτι που να σχετίζεται με τα προηγούμενα, θα χαρώ να το προσθέσω στη λίστα!

Αξιόλογη προσπάθεια γίνεται στην ιστοσελίδα msfree.gr, στην οποία γίνεται επισήμανση και καταγραφή των κακοτεχνιών στους ελληνικούς δρόμους.

Advertisements

4 thoughts on “Έργα στους δρόμους…και ο νόμος του Murphy!

  1. Oλα καλά και όλα ..ωραία αγαπητέ Pytheas, συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις για την αναλγησία των “εργολάβων” του δημοσίου. Το χειρότερο είναι το ξήλωμα φρεσκοστρωμένων με νέα άσφαλτο δρόμων, γιατί κάτι …ξέχασαν να τοποθετήσουν πρίν την ασφαλτόστρωση, ή γιατί απλά όπως και στην υπόλοιπη χώρα όλα στο δημόσιο γίνονται απρογραμμάτιστα, ή για να φαίνεται ότι οι δημόσιοι τεμπέλιδες υπεράριθμοι-αργόσχολοι δουλεύουν!
    Απλά θέλω να παρατηρήσω ότι η ασφαλτόστρωση τμήματος της οδού που έχει υποστεί εργα, πρέπει να γίνεται με κάποιους κανόνες.
    Ξεκινά με την επιχωμάτωση/επιχαλήκωση, αφήνεται επίτηδες για κάποιο διάστημα ούτως ώστε να “πατηθεί” το χώμα καλά, αν χρειαστεί, νέα επιχωμάτωση, πάλι η ίδια διαδικασία, και στο τέλος αφού διαπιστωθεί ότι έχει πατηθεί καλά, τότε και μόνο ΄τότε, προχωρά ο εργολαβος στην ασφαλτόστρωση. Αυτό γίνεται, γιατί, αν ασφαλτοστρωθεί κατ’ευθείαν, τότε επειδή απο κάτω το χώμα δεν έχει πατηθεί καλά, υποχωρεί μαζί με τη άσφαλτό, και έχουμε το φαινόμενο με τις γνωστές τρύπες…

    Με γειά το blog σου, GPseven

  2. Παναγιώτη ομολογώ ότι δεν ήξερα τη διαδικασία που ακολουθείται για την “επούλωση των πληγών” της ασφάλτου και σε ευχαριστώ για την επισήμανση.
    Φοβάμαι όμως ότι μετά την πρώτη ή την δεύτερη επιχωμάτωση ο εργολάβος ξεχνάει ότι έχει την υποχρέωση να ρίξει και άσφαλτο από πάνω (έχει περάσει και καιρός βρε αδερφέ, ένα μυαλό το έχουμε!), αφού έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες αλλού…

    Το συγκεκριμένο πρόβλημα μάλλον οφείλεται στο συνδυασμό έλλειψης ελέγχου (από την πλευρά του κράτους) και φιλότιμου (από την πλευρά του εργολάβου – γενικά το φιλότιμο είναι είδος προς εξαφάνιση…). Αν υπήρχε κάποιος στοιχειώσης έλεγχος για την πρόοδο και την ολοκλήρωση του έργου, αν ο εργολάβος είχε να δώσει αναφορά κάπου πριν πάρει την αμοιβή στα χέρια του, τότε θα πράγματα θα ήταν καλύτερα για όλους μας.

    Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ Παναγιώτη, ελπίζω να βρίσκουμε αφορμές να τα λέμε!

  3. Βασίλη.. τι να λέμε.. στην Ελλάδα ζούμε..
    ευτυχώς ο κόσμος αρχίζει σιγά σιγά να ξυπνάει και να στηρίζεται στην δική του πρωτοβουλία..

    Ενα παράδειγμα για το θέμα που μακάρι να πετύχει είναι το “The PIN Project” http://www.msfree.gr/pin/ για να αναφέρονται πάνω σε χάρτη από ιδιώτες οι κακοτεχνίες στους δρόμους.

  4. Πολύ καλό το link Νίκο και πραγματικά προσεγμένη και αξιόλογη η προσπάθεια που γίνεται!

    Θα το βάλω στο αρχικό μήνυμα ώστε να το δούν περισσότεροι και ίσως μερικοί δραστηριοποιηθούν και βοηθήσουν στο εγχείρημα! 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s